Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchovně vzdělávací postupy se zaměřením na výchovu ke zdraví v dětských domovech
JAKEŠOVÁ, Monika
Tato diplomová práce je zaměřena na zjištění výchovně vzdělávacích postupů používaných vychovateli v dětských domovech týkajících se výchovy ke zdraví. V teoretické části jsou rozebrány pojmy výchova ke zdraví a ústavní péče v České republice. V praktické části byl zjišťován pohled vychovatelů a vedoucích vychovatelů v dětských domovech na fyzické a duševní zdraví svěřených dětí a jejich stravovací a pitné návyky. Tyto údaje byly sesbírány vytvořením ankety vlastní konstrukce, obsahující 28 otázek. Výsledky získané z ankety vlastní konstrukce vypovídají, že 66,7 % dotazovaných vychovatelů se věnuje dostatečné pohybové aktivitě dětí, 69,4 % si s dětmi povídá o zdravém stravování a 77,8 % vychovatelů zná nějaké techniky regulace stresu.
Logopedická intervence v rámci ústavní výchovy
Drdová, Petra ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce na téma "Logopedická intervence v rámci ústavní výchovy" se věnuje problematice realizace logopedické intervence u dětí, vyrůstajících v zařízeních ústavní výchovy a vyžadujících logopedickou péči. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách věnuje řeči a její funkci, popisuje ontogenetický vývoj řeči, narušenou komunikační schopnost a stručně charakterizuje jednotlivé druhy narušení. Zabývá se logopedickou intervencí v celé její šíři, tedy diagnostikou, terapií i prevencí. Součástí je i krátký vhled do systému logopedické intervence v zahraničí. V neposlední řadě se teoretická část práce soustředí na oblast náhradní výchovné péče a popisuje její vliv na vývoj dítěte. Cílem praktické části práce bylo zjistit poznatky o realizaci logopedické intervence ve vybraných zařízeních ústavní výchovy v Praze a ve Středočeském kraji. Výzkumné šetření bylo uskutečněno za využití kvalitativního a kvantitativního způsobu sběru dat - polostrukturovaný rozhovor a elektronické dotazníky. Závěr práce obsahuje odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky a zároveň jsou zde formulována doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Logopedie; logopedická intervence; narušená komunikační schopnost; náhradní péče; ústavní výchova
Náhradní péče o dítě v České republice
Trnková, Lucie ; Salač, Josef (vedoucí práce) ; Hendrychová, Michaela (oponent) ; Radvanová, Senta (oponent)
Práce se zabývá problematikou náhradní péče o dítě v České republice a předkládá rozbor její právní úpravy obsažené jak v předpisech soukromého práva, tak v předpisech veřejnoprávních. Pojem náhradní péče o dítě v sobě zahrnuje několik samostatných právních institutů, jež společně tvoří systém sloužící k ochraně ohrožených dětí, které nemohou vyrůstat ve vlastní rodině. Systém náhradní péče se dělí na individuální péči rodinného typu a péči kolektivní zajišťovanou v ústavních zařízeních. Práce sleduje historický vývoj forem náhradní péče, rozebírá jejich aktuální právní úpravu včetně té procesní a hodnotí provázanost a vzájemnou souladnost jednotlivých právních předpisů. Cílem práce je analyzovat fungování systému náhradní péče a vymezit práva a povinnosti subjektů, které jím v různých rolích procházejí s důrazem na to, jak je zajišťováno naplňování práv nezletilého dítěte a sledován jeho nejlepší zájem. K tématu práce je vzhledem k jeho obsahu přistupováno víceoborově, neboť interdisciplinární spolupráce jednotlivých osob vystupujících jménem státu ve sledovaných právních vztazích náhradní péče, je v zájmu dítěte zcela nezbytná. Klíčová slova dítě, náhradní péče, osvojení, pěstounská péče, ústavní výchova, poručenství, opatrovnictví
Cesta budoucích rodičů k náhradní rodinné péči se zaměřením na osvojení
Hájková, Pavla ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce, která nese název "Cesta budoucích rodičů k náhradní rodinné péči se zaměřením na osvojení" má dvě základní části. Teoretická část poskytuje základní vhled do problematiky náhradní péče a to jak rodinné, tak ústavní. Zdůrazňuje jejich rizika a zároveň jejich výhody. Jedna z kapitol pak popisuje celý proces osvojení po jednotlivých krocích, které žadatele čekají a zdůrazněny jsou i jednotlivá úskalí každého kroku. Praktická část pak navazuje na část teoretickou a má podobu výzkumné sondy. V praktické části jsou zveřejněny výsledky analýz dat, která byla získána z polostrukturovaných rozhovorů s žadateli o osvojení. Práce tak poskytuje ucelený přehled problematiky, týkající se osvojení a představuje i málo diskutovanou oblast přímého osvojení v České republice. Klíčová slova: Náhradní péče, náhradní rodinná péče, formy náhradní rodinné péče, ústavní péče, osvojení, přímé osvojení, souhlas rodičů s osvojením, dítě "právně volné", osoba žadatele o osvojení.
Etické aspekty náhradní výchovy v kontextu změn právního systému ČR
KŮRKOVÁ, Dagmar
Práce se zabývá změnami legislativního pořádku sociálně-právní ochrany dětí posledních dvou let v ČR. Upozorňuje na důsledky, které novely zákonů přinesly do praxe při procesu svěřování dětí do náhradní výchovy a zároveň na etické aspekty s tímto procesem přímo související. Pro pochopení právní situace dítěte jsou zákony upravující sociálně-právní ochranu dětí porovnávány. Důsledky legislativních změn dopadají i na procesy svěřování dětí do náhradní výchovy. Práce se zabývá nejen praxí, ale i etickými souvislostmi, které byly, vzhledem k tématu práce, identifikovány jako nejpodstatnější. Celou problematiku dokreslují kazuistiky z vlastní praxe, které mají za cíl posloužit čtenáři lépe pochopit umisťování dítěte do náhradní výchovy a to jak procesně, tak i na poli etických aspektů, které proces doprovází.
Náhradní rodinná péče-etický pohled na volbu života
ŠABACKÁ, Lenka
Ve své práci se zabývám tématem náhradní rodinné péče, která se v současné době stává stále naléhavějším tématem. Cílem je přiblížit problematiku náhradní rodinné péče široké veřejnosti v České Republice. Teoretická část rozebírá různé formy náhradní rodinné péče a jejich charakteristiku. Je popsán průběh zprostředkování osvojení a pěstounské péče, spolu s motivací a očekáváním žadatelů. Nedílnou součástí náhradní rodinné péče je také problematika přijetí dítěte jiného etnika a vliv biologické rodiny dítěte na výchovu u náhradních rodičů. Jsou také vysvětleny etické principy, které hrají důležitou roli v řešení etických problémů a dilemat spojených s náhradní rodinnou péčí.
Jaké děti si přejí žadatelé o náhradní rodinnou péči
ČERNÁ, Klára
Bakalářská práce se zabývá problematikou náhradní výchovné péče v České republice. Rozlišuje náhradní výchovnou péči a náhradní rodinnou péči, která se dělí na osvojení a pěstounskou péči. V popředí zájmu práce je pak samotný proces osvojení či pěstounské péče v praxi, kdy nedílnou součástí je úloha krajského úřadu při poradenské a zprostředkovatelské činnosti. Cílem práce je zjistit a vyhodnotit údaje z dotazníků pro zájemce o náhradní rodinnou výchovu u krajských úřadů, jak jsou tolerantní, jaké děti by si pro sebe a svou novou rodinu představovali. Teoretická část charakterizuje rodinu a její význam pro vývoj dítěte, poukazuje na problémy psychické deprivace u dětí, rozdělení náhradní rodinné a výchovné péče včetně jejího historického vymezení. Zaměřuje se na popis všech forem náhradní péče se zaměřením na náhradní rodinnou péči a v neposlední řadě charakterizuje systém zprostředkování náhradní rodinné péče v České republice. Praktická část se zabývá analýzou dat žadatelů o náhradní rodinnou péči, ze které vychází sám název práce ?Jaké děti si přejí žadatelé o náhradní rodinnou péči? při Krajském úřadu v Českých Budějovicích za rok 2011.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.